måndag 30 mars 2009

Hejdå Sverige

Efter 23 år långt liv i Sverige börjar det att bli dags att bytta omgivning.
Min flickvän flyttade till sverige ifrån Thailand när hon var 25 år (2008). Hon såg fram emot att komma till ett nytt land. Ett rikt land där hon kunde få jobb och göra saker som hon alltid har drömt om. Tyvärr så går vissa saker inte att få förklarade dom måste upplevas.
Efter drygt ett år i Sverige har hon insett att Sverige är ett skitland och det är dags att flytta tillbaka till Thailand. Jag har gett henne mitt fulla stöd emot att hon kan vänta på mig. Så inom 2 eller 3 år så kommer vi att ha sagt hejdå till sverige.
Men vad ska jag göra i Thailand
MVH Ronoh

4 kommentarer:

  1. Hej ronoh,
    varför tycker du att sverige är ett skitland? jag har själv eb thailänsk fickvän och funderar ibland på att flytta dit och tycker det ska bli intressant att följa din blogg. lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej ,jag antar att jag vill prova nåt nytt. Det stora problemet är ju att man till slut kommer att sakna sverige och det tror jag faktiskt min sambo också skulle göra.

    Sverige har sina fördelar och nackdelar. Men jag har absolut tröttnat på att bo här.Folket, klimatet och skattetrycket. Jag vänder hellre på slantarna för att bo med människor som jag älskar. Thailand lockar mig betydligt mer än villa, vovve, volvo.

    SvaraRadera
  3. Hej alla,

    I just want to say that since i moved to live here for 1 year i don't really enjoy living here as much as i enjoy living in Thailand..I'm not happy at all. I can feel that i'm getting changed..changed to be more colder like swedish people are, selfish and not funny as i use to be..
    people here are weird,strange,stress and not so friendly.
    it's really hard for me to find a job.
    Everything here are so expensive, the weather here is so damn cold.. so totally is nothing impress me at all..saddd

    sorry for blaming too much about your country but that's all how i feel..

    Lycka till alla...

    SvaraRadera
  4. yes sweden is a strange country nowdays. i dont know why it has changed coz it was much better before like 20 y ago.

    SvaraRadera