måndag 22 augusti 2011

Thailändsk nunna







Min flickvän sa att hon hade planer på att bli nunna i Thailand. Hon kände att hon behövde meditera lite över livet och lära sig mer om sig själv.

Jag tänkte att det snarare handlade om en eller två övernattningar som infaller på buddha day.

Saken gällde att hon visste inte hur länge hon skulle vara nunna kanske ett par månader eller resten av livet.

Jag blev genast lite ängslig. Tyvärr är det en synd att motarbeta någon som vill bli nunna eller munk. Så det får helt enkelt ha sin gång.

Blir det så att hon väljer att bli nunna så kommer hon att försöka isolera sig ifrån resten av familjen någonstans runt nord västra Thailand.

Har inte vant mig vid tanken på att ha en flickvän som är nunna. Känns lite surrealistisk faktiskt. Hade varit bättre ifall hon valde att plugga på något lokalt universitet eller bara njuta av livet under den tiden som vi är i Thailand.

Självklart är det inte säkert att hon ska bli nunna förräns hon rackar av sig allt hår och det är mycket som kan hända i en kvinnas värld fram till dess att rackbladet kommer fram.

1 kommentar:

  1. Kom av en slump in på din blogg när jag satt i drömmarnas värld och tänkte på att flytta till Thailand.
    Har lite frågor...skulle du vilja höra av dig på min mail:
    jessicaranta@gmail.com

    SvaraRadera