tisdag 11 augusti 2009

Till alla som tror att Thailändskor bara gör som mannen vill...

Jag och min flickvän har små roller i vardagslivet. Min flickvän tycker att jag är bra på att diska, därför måste jag alltid diska(kanske är bra och skaffa diskmaskin). Min flickvän tycker att jag är en idiot när det kommer till att tvätta kläder. Därför låter hon inte mig gå i närheten av en tvättmaskin ifall det inte är undantaget att jag måste bära ner tvätten. Jag får alltid göra grovjobbet när det kommer till att bära matkassarna och skjutsa henne till och från träningen och i 9 fall av 10 så väcker hon mig 05.30 och säger att jag måste skjutsa henne till jobbet annars blir hon sen.

Jag trivs ändå bra i detta förhållande. Jag vet min plats och hon vet hur hon skall köra med mig och vart gränsen går. Hon är en hårt arbetande människa och bär kunskap och vilja beträffande saker och sysslor som jag annars aldrig skulle genomföra.

Ni som tror att Thailändskor tar förolämpningar ifrån sina män, och lider i det tysta för att dem inte vågar säga ifrån kommer att få se bildbevis på att detta inte stämmer(beträffande min flickvän).

Tidigare idag så skulle min flickvän laga mat till sig själv. Jag var tvungen att diska för att hon skulle använda redskap som behövde diskas. Jag sa att hon var en mia mai dee. Dålig fru på svenska.

Då hände detta. Hon tog upp en klubban som hon krossade chili med och sa någonting på thai som jag inte förstod. Jag antar att det var något hot, tex "jag skall köra upp den i din röv. Fast hon pekade på mitt öga så hon kanske menade att hon skulle köra in den i ögat på mig.Jag började springa mot utgången i köket och hon följde efter......
Jag sprang ut på balkongen och väntade på att hon skulle lugna ned sig. På balkongen såg jag till min och flickvännen förtjusning att våra chili plantor som vi planterade i Mars hade börjat blomma.


Det kanske blir lite egen odlad chili till vintern... Det tog väldig lång tid för att det skulle komma upp ett par blommor. Men flickvännen är glad över att hon lyckets driva upp dessa små plantor. En liten del av Thailand på balkongen.

1 kommentar:

  1. Babyyyy!! you're gossip about me lor??? going to kill you :(

    SvaraRadera