tisdag 8 september 2009

Annonsera på blogg, tjänar ronoh några pengar?

Jag har nu tagit bort en av mina annonser eftersom jag tycker att den var helt onödig. "gratis godis", nä det skulle nog snarare behövas en gratis resa till Thailand. Ingen av mina annonser har genererat mer än ett par kronor. Bortsett ifrån min google-adsense annonserna. Dem är ganska diskreta tycker jag och får helt enkelt vara kvar. Målet var som sagt från första början att bidra med en blogg med lite mer personliga upplevelser ifrån Thailand. Jag blev lite nyfiken på att testa konceptet att tjäna pengar på min blogg. Det är bara att konstatera att pengarna strömmar inte in. Jag har tjänat 12 dollar på min blogg via google-adsense. Jag beslutade att jag skulle köpa domän namnet för 8 dollar. Detta i sin tur ledde till att jag ville tjäna ihop pengarna för mitt lilla utlägg. Som det ser ut nu så har jag 1500 besökare varje månad. Varav nästan 1000 unika. Detta generar 1 dollar per vecka, man kan säga att min blogg drar in 1 SEK om dagen. Det är ungefär vad min dator drar i el per dag... Jag vet inte det sista var en vildgissning.

Nä det skulle vara betydligt bättre att skaffa sponsorer. Men det är rätt omöjligt om man inte bloggar ifrån en bergstopp i Himmalaya eller bakom kulisserna på en porrfilms inspelning. Nä jag kommer fortsätta blogga i vanlig manér. Jag kan upplysa alla som tror att man kan tjäna pengar på bloggandet att det är mycket svårt.

Det är betydligt bättre att skaffa ett ordenligt jobb och satsa tiden på att studera eller dylikt. Jag kommer dock att forsätta blogga enbart för att jag hoppas att någon eller några läsare tycker om att läsa bloggen. Jag kommer även att bli lite bättre på att lägga ut historier och bilder ifrån Thailand. Men det får vänta ett par månader innan jag befinner mig där nere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar