fredag 5 februari 2010

Thailand ångest.




Jag är nog inte ensam om att bli drabbad av Thailand ångest.

Jag kan försöka förklara det lite grann.

För ungefär tre dygn sedan så var jag i Bangkok och åkte runt på moped med min flickvän. Vi käkade och gick på Massage tillsammans och jag svettades trotts att jag bara hade linne.

För två dygn så fick jag gräva fram min bil under en halvmeter snö.

För ett dygn sedan så jobbade jag 12 timmar med att försöka få iväg flygplan mitt i snö ovädret som hade kommit in ifrån syd.

Jag har inte hunnit fatta att jag är tvungen att driva runt i snöslasket i ett par månader till. Tystnaden är det största skillnaden. Det går liksom inte riktigt att slappna av i den här tystnaden.

På mitt jobb har det börjat 10 st nya timisar som jag försöker lära mig namnen på och jag kunde inte hitta till personalparkeringen för att den var ombyggd.

Jag har bara varit borta i 2 månader. Jag har varit bortrest längre tid förut. Men på något sätt så är det här den värsta Thailands ångesten som jag har blivit drabbad av.

Det kanske var fel att börja jobba direkt dagen efter jag kom hem ifrån semestern.

Nu har allvaret börjat kan man säga.

Det enda positiva jag har att säga är att min flickvän har fått sin första kund som skall komma för att få en nagelförlängning i acrylic.

Hon håller fortfarande på att öva sig. Därav tar hon ut ett pris på: 250 SEK för Acrylic nagelförlägning och 350 för gelé nagelförlägning.

Det är mer en halvapriset mot vad ett proffs tar. Det får bli ett steg i rätt riktning och det är även kul att hon får träffa folk nu när snön har isolerat oss allihopa i våra borgar.

Speciellt thai-tjejer tror jag lider i sin ensamhet och vi kommer därför koncentrera oss på thai-tjejer som vill träffas och umgås samtidigt som naglarna blir gjorda.

Om ni eller någon ni känner är sugna på att göra naglarna så kan ni maila till aommy_14@hotmail.com

5 kommentarer:

  1. Känner igen mig starkt i din thai ångest.
    Jag har med tiden lärt mig att hantera den, första gången gick jag inte ens ut från hemmet på en månad. Det blir för snabb omställning helt enkelt. Nåja, det bästa är att redan nu börja planera för nästa resa. Bara att se framåt!

    /Jacob.

    SvaraRadera
  2. Känner inte igen mig i just "thai"-ångest, men däremot väldigt väl i känslan att ha kommit hem från en resa och behöva börja jobba direkt... Alltid en svår omställning! Bästa botemedlet är att alltid ha en inplanerad resa att se fram emot! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag kom hem i onsdags och just nu känns det förjävligt.. Började jobba direkt på torsdagen vilket kanske inte var något genidrag. Har aldrig kännt samma ångest efter andra resor, bara när jag varit i Thailand. Kanske speciellt den här gången då jag träffade en speciell person där nere.. Och nu längtar jag tillbaka så grymt mycket. Men ja, thailands ångest vet jag allt för väl vad det är...

    SvaraRadera
  4. vilken stad jobbar hon i?

    SvaraRadera
  5. Hej allihop. Nu har iallafall det värsta med Thailands ångesten börjat släppa. Jag visste inte att det skulle vara så jobbigt efter nästan 10 resor fram och tillbaka. Den här gången var den absolut värsta. Kanske för att jag börjat känna mer och mer som en del av familjen där nere.

    Hej anonym

    Hon jobbar i Stockholm, fast hon håller fortfarande på och praktiserar fast det är mer som en hobby just nu.

    SvaraRadera