fredag 29 maj 2009

Barnen i Thailand



Till skillnad ifrån Sverige så verkar det finnas barn överallt i Thailand. Jag vet inte om det beror på att tv-spelet går varmt här hemma i Sverige och barnen i Thailand tillbringar mer tid utomhus. I vilket fall som helst tycker jag att det är bättre i att barnen bidrar med mer liv och rörelse än att sitta inomhus och glo på tv. Sist jag var nere i Si sa ket (2008 sep) så slog det mig att ungarna här nog aldrig har smakat på svenska pankakor. Jag gav mig iväg till TESCO lotus med svärföräldrarnas pickup bil. Handlade lite, när jag kom tillbaka så hade ryktet redan spridit sig om att jag skulle laga farang mat. Farang tam ahaan.... Det stod säkert 30 ungar utanför min svågers hus. Det var bara att dra igång spisen och börja steka. Det tog ett par timmar och det var riktigt svettigt, ca 30-40 grader och stå och steka. Det slutade med att när alla fått smak för pankakorna ville dom att jag skulle göra om det igen nästa vecka. Jag vet inte om dom tyckte om att se mig tvinas med stekpannan i värmen. Men kvinnorna i byn tyckte att det såg väldigt roligt ut med en farang som lagade mat. Det vart en succe..

4 kommentarer:

  1. Pankakor kan man aldrig få nog av ;)

    SvaraRadera
  2. Det blev riktigt lyckat med pannkakor, jag hoppas jag får fler chanser att laga mat där nere. Bjuda på pannkakor i byn det är bra för karman

    SvaraRadera
  3. Korvstroganoff med extra mycket tabasco är en given favorit hos frugans släkt och vänner...pannkakor, hmmm....kanske borde steka på ett gäng!

    Hare/

    MangeUdon

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om dom mekong drickande hårdingarna tycker om pankakor. Men en sak är dock säker, ungarna gillar det.

    SvaraRadera