fredag 1 maj 2009

Fyllecell i Sverige/Livstid i Thailand


Tänkte bara påmina lite om att det råder andra lagar i Thailand när det gäller det mesta om man jämför med thailand det finns en bra hemsida där man kan läsa lite lagtext och även få hjälp av thailändska jurister. Man bör även kolla upp thailändska ambassadens hemsida där finns det en hel del bra saker som man bör läsa. Än intressant som jag fastnade för var när jag kollade upp äktenskapslagarna i Thailand var att om kvinna är otrogen så kan mannen ta ut skilsmässa utan att frun har skrivit under ansökan men ifall mannen är otrogen så kan inte kvinnan göra samma sak.

Gå in på denna hemsida ifall ni har några funderingar kring lagar i Thailand.

1 kommentar:

  1. Jag läste på en hemsida som har denna länk: http://www.thaivisa.com/forum/Thai-Citizenship-t29423.html&p=301032#entry301032

    Den är extremt bra men på engelska där står det lite om hur man går till väga för att få thailändskt medborgarskap. Tyvärr så är det ganska många i sverige som vill ha thailändskt medborgarskap och det är bara 200 personer har jag för mig per land som får det beviljat.

    SvaraRadera