lördag 4 april 2009

Köpa lägenhet i Bangkok

Juss nu så håller jag och tjejen följer en del lägenhets project i Bangkok. Det finns inte en chans att jag skulle vilja bo i bangkok permanent men det kan alltid vara bra och äga någonting i Thailand. Eftersom företag och lägenheter hör till dom få saker som vi utbölingar kan äga i Thailand så blev jag genast lite mer intresserad av att köpa lägenhet. Tjejen säger att det är lätt att hyra ut det finns alltid rika studenter eller företag som behöver någonstans att bo.

Någon som har lite förslag på byggprojekt av condos i bangkok?

Banklån i thailand är inget alternativ för mig dyr ränta och högamortering. Det skulle vara billgare och ta ett privatlån här i sverige.

Men jag planer på att casha en liten etta helst nybyggd för runt 1 miljon baht väntar lite på och se hur bostadsmarknaden i Thailand artar sig.

1 kommentar:

  1. Som Svensk har du ratt att aga en lagenhet i Thailand, det ar bade tryggt och sakert. Det ar manga som hyr ut sina bostader nar det reser hem.
    Jag ar maklare i Bangkok och ar du intresserad av en lagenhet sa besok garna var hemsida http://www.bangkokcondofinder.com
    Vi tar hand om den och hyr ut den nar ni inte ar dar.

    Johannes

    SvaraRadera