tisdag 23 juni 2009

Den thailändska familjen


Jag och min flickvän fick för inte så länge sedan ett telefonsamtal ifrån en avlägsen släkting till min flickvän. Hon har bott i Sverige sedan 2002 och var gift med en jätte trevlig kille som dom hade två gemensamma barn med. Det vart en oerhörd glädje för min flickvän när hon hörde att hon hade familj i Sverige. Vi bestämde oss direkt för att åka ner och hälsa på i Vimmerby där hennes släktingar hade öppnat en restaurang. Restaurangen heter Lila Thai.
Vi fick äta en underbart god måltid tillsammans med underbara människor. Jag önskar dom all lycka och jag hoppas att det kommer gå bra för dom. Jag kan varmt rekommendera denna restaurang eftersom dom har en bredd meny och trevliga människor som jobbar där.

Eftersom dom var så generösa med att ta emot oss som aldrig tidigare hade träffat denna del utav familjen så kommer vi att bjuda tillbaka så fort tillfället kommer. Tyvärr åker en utav familjemedlemmarna hem i september men vi kommer att göra allt vi kan för att hon ska få komma och hälsa på oss i Stockholm för att se lite mer utav Sverige innan hon återgår till sina åtaganden i Thailand.

Besök gärna restaurangens hemsida som är www.lilathai.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar