fredag 26 juni 2009

Resa med pensionärer i Thailand



Det verkar som att min mormor och morfar är sugna på att följa med till Thailand. Det blir i så fall första gången för dom att flyga så långt. Det blir därför bäst att åka med Thai airways. Det bästa alternativet för min mormor och morfar blir nog att hyra ett hus till dom i Chiang mai. Det brukar vara lite svalare där uppe i norr.
Min flickväns kusin studerar i Chiang mai. Jag har själv aldrig varit i Chiang mai. Ska bli spännande och se ifall mina morföräldrar kommer att gilla staden. Jag har hört att det ska vara en väldigt vacker stad. Ifall mina morföräldrar inte känner att dom har problem med värmen så kommer jag att ta med dom till min flickväns by så att dom får se hur det är ute på landet.

Om det är någon som har några tips på bra boende för två pensionärer i Chiang mai skriv gärna i kommentarer dom önskar boende i 3 veckor för max 3000:-

3 kommentarer:

  1. Har aldrig varit i Chiang Mai, men kolla med den här tjejen:
    http://apisade.blogspot.com/

    Hon är där nu och kan säkert hjälpa dig

    SvaraRadera
  2. Men dom borde väl ändå få se det vackra havet om det nu är första och möjligen sista gången!

    SvaraRadera
  3. Ja det kan man tycka jag fick precis ett samtal ifrån min mormor, det verkar som dom inte orkar följa med. Min morfar är alldeles för sliten för att åka så långt. Min mormor däremot säger att hon skulle kunna flytta ditt om det fanns möjlighet. Det är synd att det har blivit så min mormor är 7 år yngre än min morfar och hon har därför mycket mer energi och kraft till att resa än han. Tyvärr är det inte så kul att resa ensam och lämna gubben hemma när man har varit gifta i över 50 år. Vi får se hur det blir men som det verkar nu klarar inte min morfar av den svenska sommarvärmen knappt.

    SvaraRadera