lördag 12 december 2009

Åka tåg i Thailand


Det absolut bästa transport medlet för den som reser i Thailand. Man sparar dessutom in en hotell övernattning eftersom man sover på tåget. Jag och min mormor tillsammans med min flickvän och hennes föräldrar tog tåget igår för att åka till bangkok. Det gick inte fort och vi var tvungna att ta sovkoj utan air-condition eftersom det var fullbokat. Min flickvän blev genast arg för att vi inte bokat i tid och började prata om farang kinook och backpackers att vi allihopa säkert skulle bli bitna av bedbugs. Vi klarade oss men vi såg några dredlocks springa runt med en ryggsäck hasandes in i sovkojen.

Det gick alldeles utmärkt att resa med tåg till och med för en 70 åring.


Vi blev hämtade av min flickväns kusin med hans minivan, vi bestämde oss för att bjuda på middag på kvällen som tack för att han tog sin lediga tid till att hämta oss tidigt på morgonen på tågstationen.


Det verkar som att bläckfisk är populärt. Jag har varit här nere ganska mycket under olika säsonger men det känns som att det är någon form av bläckfisk säsong. Inte för jag tror att det är säsongs betonat men det är klart en populär rätt här nere.

Mormor var nöjd med hotellet vi tog
Här är en bild på min svärfar som tuggar i sig lite bläckfisk.

2 kommentarer:

  1. Hej Robin, nu har vi bokat Cha Da i tre nätter. Sedan blir det Siam Rep i tre nätter, men det har vi inte bokat ännu. Ha det så bra

    SvaraRadera
  2. Hej, jag heter Rosi och jobbar på ett tv-produktionsbolag som heter Stockholm-Köpenhamn. Just nu spelar vi in en ny programserie och vi har vårt team på plats i Phuket. Jag vill gärna komma i kontakt med Svenskar som befinner sig eller ska till Phuket nu. Vi vill helt enkelt träffa svenskar som kan tänka sig att låta oss få följa med och ta del av något spännande som man planerar att göra. Vi är också på jakt efter pensionärer som vill vara med. Om du är intresserad av att vara med, känner till glada pensionärer i Phuket får du gärna skriva till mig p denna adress: rosi.hellquist@sto-cph.com
    / rosi

    SvaraRadera