onsdag 9 december 2009

Handla mat i Thailand


Idag skulle vi få storbesök av nakoom som jag skrev om tidigare. Vi packade därför in oss i pickupen och begav oss till närmsta marknad.

Min mormor gillar att gå på torg och det var en kul upplevelse för henne att se hur det såg ut på en thailändsk mat marknad.
Bläckfisk stod på menyn, vi köpte 3 kg bläckfisk för ungefär 120 SEK. Det kommer räcka till hela familjen.
Sedan blev det lite grönsaks plock. Allting skulle vara odlat utan kemikalier och närproducerat också, för dem som tänker på miljön.
På marknaden så stötte vi på min svågers familj. Dom säljer kött på marknaden, kyckling, griskött och biff.

Underbara människor som var glada av att få träffa falanger. Jag och pi ting (min svåger) smög iväg och tog oss en stänkare medans damerna var iväg och handlade på sig mer mat.
När vi kom hem blev det en liten siesta i hängmattan. Jag gillar denna plats där man kan sitta och fundera på oviktiga saker och bry sig om ingenting alls.
Tyvärr ockuperades hängmattan av mig så mormor fick sitta på träbänken och beskåda det thailändska djurlivet. (en och annan höna, kyckling och hundar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar