söndag 27 december 2009

Big C Thailands Ica maxi

Big C är ett köp varuhus här i Thailand som börjar att dyka upp lite här och var. Det är ungefär som thailands motsvarighet till Ica maxi, det är lite billigare att handla där om man jämför med Tesco lotus, och det är mycket billigare att handla där ifall man jämför med 7 eleven. Men huvudanldeningen till att man åker ditt är att det finns otroligt mycket skit där som inte finns på 7-eleven.

Hur som helst så packade vi ihop oss ett gäng damer och en del ungar i mina svärföräldrars bil, sen bar de iväg. Alla var otroligt glada, det var höjdpunkten på dagen tyckte dem.



På Big C så köpte jag en belysnings anording för 150 baht. Eftersom man inte har mer att göra än vad man själv sätter upp sig på att göra så sysslade jag dagen efter med att snickra ihop en skylt till min svågers affär. Jag fick förstås en hel del hjälp ifrån bland annat svärfar och dem andra som hade tid till övers, så här blev slutresultatet.


Jag får önska er lycka till nu och alla ni som skall ut på vägarna i Sverige eller i Thailand ta det försiktigt. Det är otroligt mycket fylleskallar ute och kör här i Thailand och jag har sett bilder på att det skall vara mycket snö i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar