tisdag 5 januari 2010

Nu har två falanger till anlänt till Ban Pho

Yes... Idag anlände mina föräldrar för alldeles första gången i Issan. Jag hade förberett mina svär föräldrars hem lite grann med kellogs frosties och lite annat som en falang kan tänka sig att behöva här i Issan.


För detta så behöver man åka till Big C iallfall i mitt fall, där finns allt möjligt falang skit.Det blev lite sen hemgång ifrån storhandladet så det blev lite KFC hämt mat.

Iallfall så började dagen lite segt, tåget som jag lovprisat så mycket under alla min resor, var 3 timmar sent. Min far hade blivit sjuk. Men det fixade sig. Lite antibiotika och lite andra mirakel medeciner så var han i topp form. Vi åkte därefter ut på en moped tur för att se lite av Issan.Tex fick dem se hur man gör kol av lite trädstumpar.Dom fick även se lite vildapor som lever i en stor flock i utkanten av en by här i närheten av min flickväns by.
Därefter blev vi tvugna att göra en liten getaway ifrån den hungriga apflocken, detta ledde till att mina föräldrar fick punka på framdäcket. Det gick dock bra, 90 baht fattigare men på väg hem efter en sevärd dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar