lördag 23 januari 2010

Spelberoende thailändare?


Igår kväll så hade vi en liten middagsafton med en del vänner till mig och min flickvän. Vi käkade gott och drack en och annan öl.

Ungefär vid 00.00 då 7 eleven slutar sälja alkohol här i Thailand, då trillade en ganska skön lirare som heter Otto förbi. Han hade växlat en 500 bathing till 20 bathare. Tanken var att vi skulle spela lite kort. Det blev först protester ifrån kvinnofolket då detta spel inte var bra och bara bidrog till spruckna förhållanden och hushållsekonomier.

Jag skramlade ihop några 10 bathingar och satt mig bredvid otto för att spela några omgångar. Det gick plus minus noll. Insatsen låg på 10 bath så det var ju ingen katastrof att förlora.

När spelet liskom stod stilla och jag varken vann eller förlorade så bestämmde jag mig för att gå och lägga mig. Min flickvän tog därför över min plats vid spelbordet. Det resulterade i att hon spelade in runt 300 baht. Hon gick och lade sig med det breddaste leendet jag har sett.

2 kommentarer:

  1. Hej Ronoh!

    Det är något fel med din prenumerationslänk på din blogg.
    Jag försökte (som med alla andra 56 bloggar jag läser) lägga in din blogg i FeedDeamon, men får bara ett felmeddelande om att länkningen är fel.

    Mvh
    Rune
    rune-lind@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej jag har kollat upp det. Jag la upp dig pa min mail lista for uppdateringar kring bloggen. Du far saga till Om jag ska ta bort dig.

    Halsningar Ronoh

    SvaraRadera