fredag 22 januari 2010

Varning för thailändska scammers!

Många av oss ser Thailand som paradiset på jorden, människor här ler mot oss och är oerhört trevliga och tillmötes gående.

Men det finns trots allt en backsida. Vi svenskar har en tendens att koppla av när vi är i Thailand, det är ju det som är meningen med semester.

En del reser också till Thailand för att träffa kvinnor eller män, kanske för att starta ett förhållande eller helt enkelt bara ha en trivsam tid.

Det är detta jag vill upplysa om.

Jag har pratat med en vän till min flickvän som heter Peung. Hon har ett internet café som ligger i närheter av KSR(Kaosan road).

Hon är väldigt bra på engelska. Därför kommer många bargirls till henne för att skriva ihop kärleksbrev till sin "pojkvän". Oftast när kärleksbrevet är skrivet så kopieras innehållet och skickas ut till enda upp till 10 män.

Breven kan bestå av en rad kärleksfulla repliker, det slutar oftast med att "kvinnan" i fråga är i behov av pengar då hennes mamma eller pappa är sjuk.

Tack vare dessa brev så kan en "bargirl" dra in mängder av pengar. Detta förhindrar inte henne/han att fortsätta sälja sin kropp.


Jag vill inte skrämma upp folk för att bistå sina flickvänner eller pojkvänner som kommer ifrån Thailand.

Jag vill inte heller prata nedlåtande om "bargirls".

Jag hoppas att ni som har funnit kärlek eller söker kärlek i Thailand tar det försiktigt.

Det är många som blivit blåsta och riktigt förkrossade av det dem trodde var deras livskärlek i själva verket var en scamm för att få ut så mycket pengar som möjligt. Jag tror även att många åker på blåsningar på dejting sajter.

Om man ämnar att finna kärlek i Thailand, försök att prata med någon thailändare som ni känner hemma i Sverige. Eller någon som ni är god vän med.

Om ni känner er osäkra på en person som ni har kontakt med försök att prata med andra som har erfarenheter ifrån Thailand, gärna någon thailändare.

Jag hoppas att detta räddar någon ifrån att bli blåst.

Lycka till allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar