söndag 25 september 2011

Åka till Sisaket elller Yasathon



Svärfar förbereder sig inför dagens fisketur vid floden.



Staden är ganska grön och fin. Jag gillar att det finns mycket grönområden.
Min svåger håller på och förberedder sig med små fiskespön som man sätter med risfältet kant. Sedan går man för att kolla till dem då och då.



Jag passade på att stilla min hunger lite när jag väntade på min svärmor hos tandläkaren. Jag köpte en nudel soppa för 25 baht.


När vi behöver farang grejer eller annat skit som vi inte kan få tag på i byn så brukar vi åka till Big c för att handla. Det finns två ställen vi brukar åka till. Det som ligger närmast är dock Yasathon. Där finns det Big c, de har tandläkare bra sjukhus och en massa annat som man kan önska sig. Jag köpte faktiskt ett nytt fiskespö där.

Jag och svärfar gillar att fiska. Även ifall vi inte förstår varandra helt och hållet så pratar vi bägge två fiske språket, dvs vi använder tystnad och blickar till att kommunicera med varandra när vi fiskar. Han höll på att skratta ihjäl sig när jag fick ett hugg ifrån en snake head. Jag är van att fiska gäddor i Sverige, men den här fisken var betydligt aggressivare.

Igår var vi tvugna att åka till Yasathon igen för min svärmor hade sådan tandvärk. De kunde tyvärr inte dra ut tanden för hon hade 170 i blodtryck. Så vi åkte med henne till sjukhuset och fick tag i medicin som sänkte hennes blodtryck.

Vi kommer åka tillbaka igen nu i veckan och jag hoppas att vi kan dra ut tanden så hon kan äta normalt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar