tisdag 20 september 2011

Ikea i Thailand. Bang Na och jobb

Släktingarnas radhus i Bang na kostade 600 tusen Baht. CA 130 tusen svenska kronor.

Här är gatan som radhuset ligger vid. I Bang na

Min flickvän har sökt jobb på Ikea i Thailand. Det ligger i Bangkok förorten Bang na och kommer att öppnas någon gång under hösten och vinter. Vi får se vad det blir.

Hon har även sökt jobb på en bank i Sisaket. Hon har en bra utbildning så det är inte speciellt svårt att hitta jobb. Problemen är att lönen inte går att jämföra med hemma i Sverige.

Hon har även slängt in en ansökan för mig som engelska lärare på en gymnasieskola här i Sisaket.

Vi får se hur det blir. Jag tjänar nu 43400 baht som marknadsundersökare, då arbetar jag 20 timmar i veckan för ett svensk företag som heter Ibimri AB, jag kan jobba vart som helst så länge jag har bredband.

Som tur är så finns det numera bredband i Ban Pho den lilla issan byn vi bor i.

Lärar jobbet som min flickvän vill att jag ska ta ger en lön på 35000 baht, jag arbetar då mellan 25 och 35 timmar per vecka. Jag får sjukförsäkring och även flyttersättning om jag tvingas bytta ort.

Jag kommer nog aldrig få jobbet som engelska lärare då jag enbart har 30 högskolepoäng i teknik.

Den som lever får se.

2 kommentarer:

  1. Hej Ronoh!

    Nu har jag lagt in dig i min länksamling "Svenskar i Thailand". Gillar din blogg, mycket bilder är kul!

    SvaraRadera
  2. Tjena,

    Om ni har kontakter eller känner tjejer i Issan som vill jobba inom bar branschen i Phuket/Patong så hör gärna av dig. Känner mycket folk inom den branschen som behöver personal och är villiga att betala för det. Extra knäck för er plus att ni hjälper tjejer att komma hit och tjäna mycket pengar under high season.


    Mvh Alex

    (+66)800704420
    www.phuketdreamliving.com
    www.palmholidayclub.com

    SvaraRadera