torsdag 15 september 2011

Regn och åter regn.

Här sitter alla och tittar på volleyboll
På väg att bli översvämmade
Svärmor
Svärfar tittar efter raketer som skickats upp.
Det har regnat i över ett dygn konstant, jag är glad att jag fortfarande har internet uppkoppling och att elen inte ha gått. Det är inga direkt översvämningar ännu i byn men vägarna börjar bli lite översvämmade.

Det verkar som att regnet är här för att stanna. Kan nog regna en vecka till minst.

Familjen sitter i systerns affär och tittar på volleyboll, volleyboll är en populär sport här i Thailand och just nu är det damlaget som möter Vietnam. En liten hatmatch.

Jag vill också säga att jag älskar mina svärföräldrar. De är riktigt reko. De låter oss bo hos dem och när vi gör något tillsammans så delar vi på kostnaderna, jag slipper vara kassako. Det är inte alla thailändska svärföräldrar som agerar efter mottot att dela.

Jag trivs här i byn och det fungerar bra med jobbet. Plugget verkar strulat till sig något då jag blivit registrerad på fel kurser. Men jag har gjort en omregistrering väntar bara på att få svar ifrån program ansvarige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar