måndag 12 september 2011

Thailändska raketer och pengar


Här i byn har svågern en liten raket verkstad. De flesta satsar stora pengar på huruvida raketerna ska uppnå rätt höjd.

Jag har betraktat lite hur raketerna beter sig beroende på väder och hur full eller nykter raket tillverkaren är.

80% av alla raketer uppnår aldrig sin höjd som beräknat.

Jag har börjat satsa lite små pengar då och då på raketer som jag vet aldrig kommer uppnå sin höjd.

på 4 raketer som jag har satsat på så har samtliga gått ner förre sin tid.

Det går att bygga system och tjäna pengar. Baksidan av det hela är det är någon stackare som förlorar. Kanske till och med lånar pengar för att spela på denna typ av spelsystem.

Jag brukar lägga ett par hundra baht för att det är kul och spännande. Jag har hitintills aldrig förlorat. Jag satsar inte av hjärtat eller tro. Jag satsar med hjälp av statistik. Jag förstår inte tänket hos en del som spelar de borde veta att raketen aldrig kommer dit den ska. efter 10 uppskjutningar där 9 har gått åt skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar