måndag 12 september 2011

Fiska räkor i Thailand

Vi fick gå igenom rätt så högt gräs för att komma fram till bra ställen.
Svärfar dirigerar mig.
Jag tittar på när svärfar sätter den första buren
Här är alla burar med fiskmat i.
Häromdagen så begav sig svärfar och jag ut för att fiska kräftor. En släkting till familjen hade grävt upp ett dicke som var cirka 4 meter brett och 2 meter djupt. Vi tog med oss ett gäng burar som vi fyllde med fiskmat.

Denna typ av fiske påminner väldigt mycket om vårat kräftfiske.

1 kommentar:

  1. Jag ser att tråden är lite gammal, men skickar en kommentar ändå. Är det räkor eller kräftor ni fiskar? Finns kräftor i Thailand? jag är mycket intresserad, eftersom jag och frugan skall bygga på hennes rismark om några år och jag har ställt som krav att jag skall få gräva en stor damm. Där skulle jag gärna vilja ha just kräftor.

    SvaraRadera