torsdag 29 september 2011

By smeden






Jag säljer faktiskt lite machete eller som det kallas för paranger på tradera. Här i byn har vi en grupp med bönder som extra knäcker på en smedja. Jag betalar dem dubbel lön när de tillverkar mina paranger och jag säljer de sedan vidare på tradera.

Det är ett överlevnadsverktyg och man kan använda det som hammare, yxa, spjut och som kniv.

Då de fabricerade parangerna som tillverkas runt om i fabriker är dyrare och eventuellt sämre kvalitetsmässigt så tänkte jag se ifall parangerna som kommer ifrån byn som är handsmida och handslipade kan vara populära i sverige. Jag säljer dessa paranger för ca 300 sek inkl frakt.

En parang som man köper i affär i Sverige bör nog ligga på minst det dubbla. Min leverans tid är 10-15 dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar