onsdag 1 juli 2009

Flygbiljett till Thailand inköpt


Hittade billiga flygbiljetter med Swiss air. Total pris 10400:- för 2 biljetter. Lite drygt 5000:- för en biljett till Thailand under högsäsongen är ett klipp tror jag. Kommer vara borta från 1 december till 1 februari. Min andra halva tyckte att jag borde ha köpt Thai airways biljetter. Men snål som man är så offrar man 3 timmar längre flygtid för att spara 6000:-. Jag vet inte om det är dumsnålt men för min del så kan man ha mycket roligare för 6000:-, specialt i Thailand. Jag hoppas att flygningen går bra, jag har aldrig tidigare flygt med Swiss air, men jag har hört att dom ska hålla ungefär samma standard som Austrian air. Jag hoppas att 2 månader i Thailand under vintern kommer att få positiv effekt på min flickväns humör. Det var drygt 1 år sedan vi var i Thailand sist och jag hoppas att detta kommer råda bot på hennes hemlängtan.

Jag hörde en ganska bra sak på manpenrai forumet. "Man kan ta sin flickvän ifrån byn, men man kan aldrig ta byn ur sin flickvän".

Jag tycker att det stämmer klockrent. Det gäller att fördela tiden i Thailand och Sverige så lika mycket. Jag hoppas att någon gång i framtiden skall det vara möjligt att kunna vistas minst 6 månader i Thailand och 6 månader i Sverige under året.

4 kommentarer:

  1. Härlig blogg som jag nyligen hittat till! Härligt att läsa om människor som har både hjärta o hjärna och använder båda på rätt sätt! Låter härligt med att ni äntligen kommer iväg till Thailand o kul för din tjej!

    SvaraRadera
  2. Kul att höra. Det är en ganska ny blogg. Det är inte så lätt att hitta en dräglig försörjning i Thailand annars hade man ju dragit ner under längre tid såklart, det blir så att man måste hem och och jobba ihop nya pengar varje år för att klara av livhanken när man väl är på plats i Thailand.

    MVH Ronoh

    SvaraRadera
  3. Tjena Ronoh!

    Det lät som ett bra pris. Swizz air, verkar pålitligt. Jag snokar också efter biljetter nu och har sneglat på nämnda bolag. Får se om jag slår till snart, men det blir inte de sex månader jag hade tänkt mig. Ett par månader ska vi nog ändå unna oss.

    Hare/

    MangeUdon

    SvaraRadera
  4. Japp jag köpte via travelpartner.se det verkar som att sista flygningen ifrån zurich flygs med thaiarways men det var en swiss registrerad flightcode. Jag brukar kolla på kelkoo och pricrunner eftersom dom jämför med alla flygbolagen.

    SvaraRadera