onsdag 22 juli 2009

Hur drivs bloggen?


Killing field, kambodja. Dom fick inte säga som dom ville, men det får ni...


Jag har haft den här bloggen sedan slutet av mars 2009. Jag kan säga att jag har mest startat den som en slags hobby. Jag tycker fortfarande att bloggandet som kultur är töntig och riktigt ytlig.


Oj, men vad säger jag? Jag är ju själv bloggare, jag kan ju inte sig dåliga saker om bloggare när jag själv bloggar. Jag säger inte det om andra bloggar. Jag känner att min egen blogg har blivit ytlig och töntig. Jag måste förbättra den så att den faktiskt ger läsaren något utav intresse.


Det är det som är grejen. Man skall ge varandra information, ett hjälpsamt agerande. Inte enbart tänka på reklam pengar.


Men i ärlighetens namn varför har du reklam på din blogg? Jag har kanske tjänat 6 dollar på 3 eller 4 månader som jag haft reklam ute på bloggen. Jag köpte domänen http://www.hejda-sverige.com/ till en kostnad av 10 dollar. Jag vill bara tjäna in pengarna jag måste lägga ut varje år för att hyra denna plats. 10 dollar är för mig tillräckligt med avkastning.


Nu kommer vi till det viktiga.


Jag vill att dom som har tid och är inne på denna blogg ofta ärligt säger vad som kan bli bättre(förutom att jag stavar som en krattta).


Kommentera bloggen skriv vad ni verkligen tycker så kommer jag att ändra. Om det är någonting som ni efterfrågar. Fler bilder? Mer om min flickväns by? Tips?


Skriv allt ni har på hjärtat.

5 kommentarer:

  1. Nu har jag tryck tryckt på en massa banners så nu måtte pengarna bara ramla in:)

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar, nu blir jag snart miljonär, hehehe.

    Jag vet inte om det var du som klickade men jag såg att google annonserna visade ett plus på 50 cent.

    Klir i kassan.

    SvaraRadera
  3. "Jag tycker fortfarande att bloggandet som kultur är töntig och riktigt ytlig."

    Exakt, ändå gör man det. Och det är otroligt lätt att hamna i "idag har jag ätit gröt till frukost och läst tidningen"-fällan.

    Håll ut i kampen för informativt och kvalitativt bloggande! ;)

    Mvh
    Långrygg

    SvaraRadera
  4. Stavning är enkelt...skriv i word och kopiera samt klistra.
    För övrigt tycker jag redan du har en bra kärna i bloggen....din landsflykt, plus lite allmänna funderingar och ytrringar.

    Mvh/

    MangeUdon

    SvaraRadera
  5. Tack mangudon och långrygg. Stavningen har man blivit relativt gråhårig utav. Har aldrig ägnat så mycket tid till denna petites. Men som sagt där finns ju förbättringar att hitta.

    SvaraRadera