lördag 4 juli 2009

svartsjuka i högåldern.

Bilden är på mig och min flickvän i gott sällskap. Jag tror att en man i 90 års åldern skulle känna sig lite malplacerad

Det har viskats i mitt öra att en man i 90 årsåldern har fattat tycke för samtliga kvinnor med thailändskt ursprung på min flickväns arbetsplats. Det har gått så långt att han dyker upp nästan varje dag på min flickväns jobb. Han har frågat samtliga tjejer ifall dom vill följa med på middag med honom, svaret har alltid blivit detsamma "nej".

Det skulle kännas ganska tufft att bli ut manövrerad av en man i 90 års åldern. Jag känner mig inte speciellt svartsjuk, det är mest roligt att höra att det finns folk där ute som är så desperata även ifall åldern är emot dom så kämpar dom ändå. Tyvärr måste jag nog ändå säga att den förföljande mannen är helt fel ute. Han skull ha 10 gånger större chans att charmera en fjortis som är på jakt efter billig alkohol än en thailändska med stadig inkomst och en pojkvän sedan 4 år.

Om denne man någon gång lyckas få en flickvän, så kommer orsaken bero på hur mycket han kan ge henne i form av pengar, assecoarer, bilar, hus och sina hårt insparade livsbesparingar.

Det kan låta lite dömande, men jag pekar inte ut alla män i den ålderskategorin, snarare så pekar jag ut jusst en man som verkar lätt förvirrad med ett sista mål i livet, att hitta en thailändsk fru.

Jag tycker helt enkelt att han borde ha börjat tidigare med sin prospektering och kanske gillat läget med sin frånskilda fru. Jag hoppas att jag inte låter allt för moralpredikande men jag hoppas att ni som är läsare själva avgör vad som är sanningen bakom denna vilsne stackare som är så långt ute på ett vatten han aldrig tidigare simmat i.

2 kommentarer:

  1. Men snälla lilla farbror, ge upp! Låt tjejerna vara ifred. Blir han för påflugen se till att han anmäls!

    SvaraRadera
  2. Hej Malee

    Jag tror att det är lugnt, han ger nog upp snart. Samtliga där tycker att han är jobbig.

    Han har smygit upp bakifrån och viskat i flera av tjejernas öron. Lite creepy. Tjejerna vet hur dom ska handskas med såna gubbar.

    SvaraRadera