söndag 12 juli 2009

Jobba i Bangkok


Min korkade farang hjärna har till slut greppat verkligheten. Om jag och tjejen i huvudtaget skall kunna försörja oss i Thailand måste vi nog sikta in oss på att bo i Bangkok. Jag ogillar staden på grund av att luften smakar äckligt det tar två miljarder år att ta sig fram (med bil). Det är en massa saker med Bangkok som dock är bra. Det finns mycket nöjen i form av barer, clubs och vänner där och jobb

Min flickvän skulle nog bli tvungen att få tillbaka sitt gamla jobb och jag skulle nog bli tvungen att köpa en lägenhet utan lån för att minimera månadskostnaden. Därefter skulle jag behöva en fet hög med pengar på bankkontot och en liten slant ifrån CSN varje månad för att vi skulle klara oss ifrån agusti till maj/juni.

Kommer antagligen försöka undervisa engelska till privata familjer, polare gör det han tjänar 800 baht per timme, visserligen så kan han läsa och skriva flytande thai plus att han är ifrån england.

Kommer antagligen vara glad för ett extra tillskott på 500 baht för lite undersvisning.

Kanske starta upp en e butik bara för att se om det kan fungera. Min flickvän säger att det är en bra ide. Jag tror på henne.

Jag behöver tänka igenom det här i drygt ett år till skulle jag tippa. Kanske blir 2010 eller 2011.

Om det är någon som har gjort liknande saker eller har mer erfarenhet av att bo i Bangkok så kom gärna med lite förslag.

8 kommentarer:

  1. Hej Ronoh! Trevlig blogg! Hoppas du lyckas med flytten till Thailand.

    Ska snart dra igång mitt eget bloggande igen, länkar till dig då.

    Vi tar en öl när du flyttat ner? ;)

    Mvh Långrygg

    SvaraRadera
  2. Hej långrygg

    hehe det får det bli.

    Måste säga at du har en fin blogg du med.
    Brukar kolla in den ibland, hoppas du kommer igång snart.

    SvaraRadera
  3. Hej Ronoh. Mycket läsvärd blogg, något jag kommer fortsätta läsa. Hoppas allt går vägen för er båda!

    Mvh
    Jannis

    SvaraRadera
  4. Babeeeeeeeeee!!

    how's dare that you put my friends picture in your blogg???? i'm gonna kill you when you get back home..:(

    tob salob salai ai auan mak mak mak leiiiii

    SvaraRadera
  5. ooooh shiiit......
    Bäst att ta det lite försiktigt.

    SvaraRadera
  6. tob salob salai ai auan mak mak mak leiiiii

    Betyder på thai ungefär: jag ska misshandla dig tills du är medvetslös.

    Jag har fått höra det många gånger av tjejen.

    Så mycket: "the land of smiles"

    SvaraRadera
  7. oh yeah babe!!!it was just a joke, you know that, don't you??? hehe

    love you anyway..mwahhhhhhh

    SvaraRadera
  8. Hej...har funderingar på att bo i Thai okt-majoch bli i Sverige resten av året. Jag är nog lite äldre än dig men det vore kul att växla ideér. Lustigt är att jag har en adopterad son som kommer från Ubon Ratchathani som ligger nära din tjejs hemort.
    Vänliga hälsningarLasse J, hALMSTAD
    lajoh@telia.com

    SvaraRadera