tisdag 7 juli 2009

Tjäna pengar ifrån Thailand

Har haft lite funderingar kring att sälja prylar ifrån Thailand via Tradera. Jag har aldrig gjort något sådant förut. Men jag har dock sett andra göra det. Det verkar som att frakten äter upp den största delen av priset. Kanske man kan hitta någon produkt där nere som är lätt att frakta och väldigt populär i Sverige. Kanske rislyktor.

Är det någon som har tips på vad man kan sälja ifrån Thailand. Om ni anser att marknaden är tillräckligt stor för mig också det vill säga?

6 kommentarer:

  1. Har klurat på samma sak.. en tanke är naturligtvis något den thailändska befolkningen som lever i sverige, ganska stor - är det något de söker från sitt hemland som du kan importera? Då kan du marknadsföra det via olika forum och det skulle vara något som också din tjej kan känna dig delaktig i.

    SvaraRadera
  2. Thailändskt siden
    Tyg scarfar, kläder etc.
    Man kan ju låta någon lokal skräddare sy efter kunders önskemål.
    Är svårt och dyrt att få tag i sådana saker i Sverige.
    Måste gå att konkurrera med de som säljer sådant i Europa

    SvaraRadera
  3. Det låter intressant. Men jag får nog vänta tills thai bathen devalveras. Känns som att den står alldelles för högt i kurs jusst nu.

    SvaraRadera
  4. Kom bara att tänka på det eftersom jag sökte lite kläder inför vårt kommande bröllop.
    Blev så att vi beställde genom min blivande fru's syster i Thailand istället.
    Det man hittade i Sverige var bara importfirmor för stora partier kläder, barnkläder etc. som är sydda i Thailand.
    Men specifikt Thailänska festkläder går ej att få tag på till en vettig kostnad.

    SvaraRadera
  5. Hej.. Jag vet att det finns en butik i Sunbyberg som säljer thailändska saker typ tavlor, statyer osv. Så visst finns det en marknad

    /Smurf

    SvaraRadera
  6. Jag har funderat lite kring en e-butik..

    Men man kanske bodde få dem som behöver lite extra pengar i min flickväns by att tillverka någonting till beställare. Har funderat lite på olika saker som kan vara värt att exportera ifrån en liten by i Thailand till ett västerländskt land där köparna finns.

    SvaraRadera